Felanmälan och Driftinformation

Vet du om att det finns nya sätt att tillsammans med kommunen utveckla vårt samhälle genom felanmälan och information vid driftstörning. Med det gemensamma ansvarstagandet blir vi inte bara säkrare, mer hållbara och bättre fungerande, vi skapar även en dialog för att du som invånare ska känna delaktighet i samhällsutvecklingen.

Lidköpings kommun har tre verktyg för hantering av Felanmälan och Driftinformation. En web/app-tjänst, en sms-tjänst och ett journummer för telefon, 0510-77 11 00. I flikarna nedan kan du läsa mer om dessa tjänster eller hitta länkar för att ladda ner appen. Sedan kan du snabbt och lätt följa pågående ärenden eller anmäla om du hittat något fel på exempelvis gatubelysning, parkbänk eller cykelväg. Läs mer om SMS från Lidköpings kommun

När kommunen vill nå ut med driftinformation kan vi gå ut med ett sms för ett specifikt geografiskt område. För att göra detta använder vi en tjänst som bygger på samma system som VMA (viktigt meddelande till allmänheten). Kommunen använde tjänsten för första gången under våren när Ekestubbens mottagningsstation togs i drift. Drygt 14 000 sms skickades med information om den planerade driftstörningen. 94 procent av sms:en togs emot och lästes. Systemet kan också användas vid mer allmän eller specifik information, som till exempel byte av digitala mätare i din fastighet.

Karta över del av Lidköping

Som abonnent behöver du inte göra något, meddelandet skickas via systemet till den som berörs av elavbrottet. Via länken nedan har du möjlighet att kontrollera dina uppgifter, ändra eller lägga till ytterligare mobilnummer och adresser. Här kan du även ta bort uppgifter.

Lägg till, ta bort eller ändra mina uppgifter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vi är tacksamma om du som har fritidsboende eller tillfälligt boende i någon av våra kommuner kontrollerar att du finns med i registret. Kommunen har skyldighet att informera om störningar eller avbrott i elförsörjningen, som till exempel en planerad elavstängning eller elavbrott. Vårt register är baserat på data från Bisnode, uppgifterna lämnar vi inte ut till någon.

De uppgifter du lämnar till oss behandlas i enlighet med GDPR

Engagerade medborgare är en av de största tillgångarna en kommun kan ha. Enkla och tillgängliga möjligheter att lämna felanmälningar och synpunkter gör att medborgare känner sig delaktiga i kommunens arbete och att de kan påverka sin närmiljö på ett bättre sätt.

Med vår app kan du snabbt och lätt anmäla om du upptäcker något som är fel eller trasigt. Det är även möjligt att anmäla via datorn genom att klicka här eller på bilden nedan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Karta över delar av Lidköping. Klicka för att komma till felanmälan.

Vid brådskande ärenden som exempelvis vattenläckor, elavbrott eller trasiga trafikljus bör du ringa kommunens journummer 0510-77 11 00, där vi finns tillgängliga dygnet runt.

Bild på kundtjänstmedarbetare

Driftmeddelanden

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?



Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till vår e-tjänst Tyck till om kommunen.

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?






Kan du utveckla ditt svar lite mer?

Vi vill gärna att du förklarar vad du saknar eller vad som inte stämmer för att vi skall kunna blir bättre på att ge dig korrekt information. Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till vår e-tjänst Tyck till om kommunen.

Får vi kontakta dig (frivilligt)?

Skriv in den e-postadress vi kan nå dig på. Vi kontaktar dig enbart om vi behöver ställa kompletterande frågor rörande din feedback ovan.

Har du synpunkter på service och tjänster?

Läs om hur du lämnar synpunkter på kommunens service och tjänster.

Informationen skickas...

Tack för att du hjälper oss att göra kommunens webbplats bättre!

Publicerad:

Senast uppdaterad: