Högt betyg för Lidköping miljö och teknik i kundundersökning - topp 5 i Sverige
I den senaste kundundersökningen ger våra kunder oss toppbetyg. Resultatet visar att vi har ett mycket gott bemötande och att vi levererar våra tjänster med hög leveranssäkerhet.
Ett varmt tack till våra kunder
Vi riktar ett stort tack till alla kunder som deltog i undersökningen! Att ni ger oss höga betyg i bemötande och leveranssäkerhet gör oss stolta och motiverade. Ett särskilt tack för alla kommentarer ni tagit er tid att lämna. De hjälper oss att utvecklas och bli ännu bättre, säger Annika Malm, VD på Lidköping miljö och teknik.
Topp 5 i Sverige
Kundnöjdheten mäts inom områden som bemötande, tillgänglighet, leveranssäkerhet och hållbarhet. Resultatet presenteras som Nöjd Kund Index (NKI), ett mått på kundnöjdhet från 0 till 100. I årets undersökning ökade vi från 74 (2022) till 77 (2024), vilket placerar oss som nummer 5 bland 90 jämförbara energibolag i Sverige. Det är ett kvitto på att vi gör mycket rätt och återigen når nivån ”Mycket Väl Godkänd”
Vi bevarar och stärker våra styrkor
Undersökningen visar att vi ligger i framkant på flera områden. För att fortsätta leverera hög kvalitet med pålitlighet, engagemang och närhet till kunden i fokus kommer vi att:
- Fortsätta hålla en hög kvalitet på Kartåsens Återvinningscentral, som fått toppbetyg i undersökningen.
- Fortsatt säkerställa hög leveranssäkerhet och trygghet för alla våra kunder.
- Fortsätta ge ett trevligt och professionellt bemötande i alla kundkontakter.
Insikter som utvecklar vårt arbete
Undersökningen ger oss också värdefulla insikter om vad vi kan bli bättre på, och vi kommer använda dem för att förbättra vårt arbete framåt. Vi ser exempelvis utvecklingspotential när det kommer till att bli tydligare i vår kommunikation om vårt hållbarhetsarbete. Men också förbättrad tillgängligheten genom snabbare återkoppling och mer användarvänliga e-tjänster.
Att skapa en hållbar och fungerande vardag för invånarna i Lidköping är vårt viktigaste uppdrag. Att vi lyssnar på våra kunder är en del i arbetet att fortsätta utvecklas tillsammans, avslutar Annika Malm.
Fakta om undersökningen och resultatet
- Utförare:
Supportföretaget TMJ Group, som genomför kundundersökningar för cirka 90 energibolag i Sverige. - Antal intervjuer:
700, varav både privatpersoner och företagskunder deltog. - Intervjuperiod:
28 oktober–1 december 2024. - Nöjdhetsindex:
2024: 77,19
2022: 74,25
2020: 76,77 - Ranking i Sverige:
2024: Nummer 5
2022: Nummer 6
2020: Nummer 14
(Jämförelsen och rankingen avser de 90-talet energibolag i Sverige som regelbundet genomför Supportföretagets mätningar och som har minst fyra affärsområden i sin portfölj) - Betyg delas ut enligt nedan erhållna indexvärden:
Nöjdhetsindex 50-65 = Godkänd
Nöjdhetsindex >65-75 = Väl godkänd
Nöjdhetsindex >75 = Mycket väl godkänd
Nöjdhetsindex = Bäst, erhålls av det företag som i nämnd studie nått allra högst nöjdhetsindex av samtliga deltagande företag.
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: limtab@lidkoping.se